Ένα στα τρια νοικοκυριά, με πρόσβαση στο Ίντερνετ

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, για το Ίντερνετ, παρουσιάζει, στο site της, η Ναυτεμπορική . Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, "τo 31% των νοικ...

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, για το Ίντερνετ, παρουσιάζει, στο site της, η Ναυτεμπορική. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, "τo 31% των νοικοκυριών στην Ελλάδα και το 38,2% του πληθυσμού έχει σήμερα πρόσβαση στο Διαδίκτυο". Είναι έρευνα της Γενικής Γραμματείας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Την αντέγραψα (ζητώντας συγνώμη από τους συναδέλφους) και την παραθέτω εδώ:

Το 2008 παρατηρείται αύξηση 10% στη χρήση Η/Υ και 14% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Από τα νοικοκυριά σε ολόκληρη την Ελλάδα η έρευνα διαπιστώνει ότι το 31% έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με αυτό των προηγούμενων ετών (25,4% για το 2007, 23,1% για το 2006 και 21,8% για το 2005).
Από τα νοικοκυριά που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο το 72,5% διαθέτει σύνδεση ευρείας συχνότητας (DSL, DSL, SHDSL, καλωδιακή, UMTS κλπ.) και η κυριότερη συσκευή με την οποία συνδέονται στο διαδίκτυο είναι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής (99%).

Ευρυζωνικές συνδέσεις
Τον τελευταίο χρόνο παρατηρείται ραγδαία αύξηση στις ευρυζωνικές συνδέσεις κατά 146%, περίπου, και αντιστρόφως μείωση των λοιπών συνδέσεων με modem, μέσω τηλεφωνικής γραμμής (αναλογικής ή ISDN) κατά 60%, περίπου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, μεγαλύτερη αύξηση, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους 2008, παρατηρείται στην Αττική. Στην πρόσβαση στο διαδίκτυο εμφανίζεται αύξηση κατά 21%, περίπου, όπου το 52,3% του πληθυσμού εμφανίζεται να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή αύξηση κατά 16%, περίπου, όπου το 58,4% του πληθυσμού εμφανίζεται να χρησιμοποιεί Η/Υ και στη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά 4%, περίπου, όπου το 89,4% του πληθυσμού εμφανίζεται να χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο.
Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση στη χρήση του διαδικτύου, κατά 16% στην Κεντρική Ελλάδα, καθώς και η αύξηση στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 10,5% στα νησιά Αιγαίου και στην Κρήτη.

Νέες δυνατότητες
Για πρώτη φορά, η έρευνα, πέρα των συνήθων χρήσεων του διαδικτύου, συλλέγει αναλυτικές πληροφορίες και για προηγμένες υπηρεσίες, δηλαδή για τις νέες δυνατότητες που προσφέρονται στους τομείς της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην επικοινωνία, συλλέγονται πληροφορίες για την προσφορά και τη χρήση των νέων on-line τρόπων επικοινωνίας, όπως οι τηλεφωνικές κλήσεις μέσω διαδικτύου, οι βιντεοκλήσεις, η συμμετοχή σε blogs, η αποστολή /λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου ή ακόμα η ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο (π.χ. MSN instant messaging).
Όσον αφορά στον τομέα της ψυχαγωγίας, συλλέγονται πληροφορίες για τη λήψη και τη διανομή, μέσω διαδικτύου, οπτικοακουστικού υλικού, δηλαδή μουσικής, ταινιών και παιχνιδιών.
Οι κυριότεροι λόγοι πλοήγησης στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, είναι η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 81,4%, η λήψη και «διανομή» οπτικοακουστικού υλικού 63,2%, η αναζήτηση πάσης φύσεως πληροφοριών με σκοπό τη γνώση 58,3%, το διάβασμα ή «κατέβασμα» on-line εφημερίδων και περιοδικών 49,4%, η αναζήτηση πληροφοριών για ταξίδια και καταλύματα 45,6%, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης (αναζήτηση πληροφοριών για κάποια επίσημη βαθμίδα εκπαίδευσης, συμμετοχή σε on-line εκπαιδευτικά προγράμματα) 33,3, η συναλλαγή με δημόσιες υπηρεσίες (λήψη πληροφοριών από ιστοσελίδες δημόσιων υπηρεσιών, προμήθεια εντύπων και βεβαιώσεων, αποστολή φορολογικής δήλωσης, κλπ.) 27,4% και, τέλος, οι τραπεζικές συναλλαγές 13,2%.

Ηλικιακά
Όσον αφορά στην ηλικία των χρηστών του διαδικτύου για την ηλικιακή ομάδα 16 - 24 ετών, η λήψη και «διανομή» οπτικοακουστικού υλικού, δηλαδή, μουσικής, ταινιών και παιχνιδιών, αποτελεί τον κυριότερο λόγο πλοήγησης.
Η ηλικιακή ομάδα 25 - 34 ετών, είναι η πλέον εμφανιζόμενη σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες, ενώ για τις μεγαλύτερες ηλικίες 35 - 64 ετών, η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες αποτελεί τον κυριότερο λόγο πλοήγησης.
Σχετικά με την επικοινωνία, οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου είναι η αποστολή και λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων 67,3%, η ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο, (π.χ. MSN instant messaging) 34,7, το διάβασμα ιστολογίων (weblogs, blogs) 25,6%, η πραγματοποίηση τηλεφωνημάτων μέσω διαδικτύου 21,6% και όσον αφορά στην ψυχαγωγία είναι το «κατέβασμα» και ακρόαση μουσικής 46,4%, η ακρόαση web ραδιοφώνου / παρακολούθηση web τηλεόρασης 40,6% και το «κατέβασμα» και παρακολούθηση ταινιών 28,1%.

Χωρίς πρόσβαση
Ο κυριότερος λόγος μη πρόσβασης στο Διαδίκτυο από το σπίτι, με ποσοστό 45,2%, είναι η αντίληψη ότι δεν υπάρχουν χρήσιμες πληροφορίες και ακολουθούν η έλλειψη ικανοτήτων πρόσβασης, με ποσοστό 30,1%, και η αντίληψη ότι το περιεχόμενο είναι επιζήμιο, με ποσοστό 20,3%.
Το κόστος εξοπλισμού και πρόσβασης, που τον πρώτο χρόνο διενέργειας της έρευνας ήταν από τους κυριότερους λόγους, παρουσίασε σημαντική μείωση (2002 = 21,0% και 17,0%, αντίστοιχα, και 2008 = 14,4% και 8,7%, αντίστοιχα).
Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα προέρχονται από τη δειγματοληπτική Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από τα νοικοκυριά, έτους 2008.
Η έρευνα διενεργήθηκε σε τελικό δείγμα 5.045 ιδιωτικών νοικοκυριών και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη τη χώρα, με κριτήριο την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 - 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό. Περίοδος αναφοράς της έρευνας είναι το πρώτο τρίμηνο του 2008.

Πληθυσμιακά
Το πρώτο τρίμηνο του 2008, το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν Η/Υ ανέρχεται στο 44,4% και το ποσοστό των ατόμων που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο στο 38,2%. Διευκρινίζεται ότι η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ή και διαδικτύου μπορεί να έχει πραγματοποιηθεί από όλους τους χώρους πρόσβασης, δηλαδή κατοικία, χώρο εργασίας, χώρο εκπαίδευσης, γειτονικά, φιλικά ή συγγενικά σπίτια, ξενοδοχεία, internet cafes κλπ.
Σε σχέση με το 2007, ο πληθυσμός ηλικίας 16 - 74 ετών, που δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ Η/Υ, μειώθηκε κατά 4,7 ποσοστιαίες μονάδες. Η μείωση αυτή αντικατοπτρίζει τη συνεχή καθοδική τάση· στο πρώτο έτος διενέργειας της έρευνας (2002), το ποσοστό των ατόμων που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ Η/Υ ήταν, περίπου, 75%, ενώ σήμερα μόνο 48%.
Επίσης σε σχέση με το 2007, ο πληθυσμός ηλικίας 16 - 74 ετών, που δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο, μειώθηκε κατά 5,9 ποσοστιαίες μονάδες.

Σταθερές οι αγορές μέσω διαδικτύου
Σταθερότητα παρατηρείται στην πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών αγορών. Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου, που κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, ανέρχεται στο 13,7%, παρουσιάζοντας μικρή μόνο αύξηση κατά 5%, περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό του προηγούμενου έτους.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι χρήστες ηλεκτρονικού υπολογιστή και διαδικτύου, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, έχουν, κατά κύριο λόγο, ολοκληρώσει μέσο επίπεδο εκπαίδευσης (απόφοιτοι Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου και ΙΕΚ) και είναι μισθωτοί.
Επίσης, τα ποσοστά των ανδρών που χρησιμοποιούν Η/Υ, έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, είναι υψηλότερα από εκείνα των γυναικών.
Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι, ότι στο σύνολο χώρας το ποσοστό των αρρένων με υψηλή εκπαίδευση, που δεν έχει κάνει ποτέ χρήση υπολογιστή και δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο, ανέρχεται στο 11,1% και 18,0%, αντίστοιχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τις γυναίκες με υψηλό εκπαιδευτικό επίπεδο είναι 14,0% και 22,4%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η πλειονότητα των ατόμων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ανήκει στη διευρυμένη ηλικιακή ομάδα 16-34 ετών.

Related

Internet 5482634580136396388

Δημοσίευση σχολίου

Follow Us

Recent

Powered by Blogger Widgets

Comments

Side Ads

Connect Us

item