Ποιότητα θέλει ο κόσμος!
Ποιοτικά προγράμματα και αξιόπιστες ειδήσεις ζητά η πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνία...
http://aspropoulis-mesaselides.blogspot.com/2008/04/blog-post_09.html
Ποιοτικά προγράμματα και αξιόπιστες ειδήσεις ζητά η πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και του Παντειου Πανεπιστημίου, η οποία παρουσιάστηκε στο ανοικτό Φόρουμ 2008 με θέμα «ΜΜΕ:Δεοντολογία κέρδος και εξουσία». Το φόρουμ οργάνωσε ο ΣΕΒ.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 86,1% ζητά αξιόπιστες ειδήσεις και ποιοτικά προγράμματα ζητά το 85,2%. Φαίνεται πως όλοι αυτοί με τα μηχανάκια της AGB, δεν πήραν μέρος στις συγκεκριμένες έρευνες. Διαφορετικά δεν καταλαβαίνω πού πήγαν όλοι αυτοί, οι οποίοι δίνουν τηλεθέαση στα πρωινάδικα και τις μεσημεριάτικες εκπομπές κοινωνικής κριτικής.
Όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσίασε η επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Μπέττυ Τσακαρέστου, οι Έλληνες πολίτες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που έχουν τα ΜΜΕ στη δημόσια ζωή και την κοινωνία σε ποσοτό 90,5%. Προτάσσουν ως πολύ σημαντικό το θέμα της υπευθυνότητας των ΜΜΕ απέναντι στην κοινωνία σε ποσοστό 95,7%.
Μεροληψία: Τρομακτικά μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι μπορούν να καταλάβουν πότε οι ειδήσεις είναι ανακριβείς και μεροληπτικές (91,8%).
Ευθύνη: Ρίχνουν την ευθύνη, για την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΕ και στους δημοσιογράφους. Θεωρούν ότι οι δημοσιογράφοι ελάχιστα πιέζουν ώστε τα ΜΜΕ να γίνουν πιο υπεύθυνα στη λειτουργία τους, σε ποσοστό 81,1%.
Αυτορύθμιση: Πολλοί (76,6%) είναι αυτοί που αμφισβητούν ότι τα ΜΜΕ αποτελούν έναν ανεξάρτητο θεσμό, ο οποίος θα πρέπει μόνος του να αυτορυθμίζεται μέσα από ένα κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Παραδοχή: Μόλις ένας στους δέκα πιστεύει ότι τα ΜΜΕ παραδέχονται τα λάθη τους. Οι υπόλοιποι υποστηρίζουν ότι τα ΜΜΕ, Τύπος και τηλεόραση, συνήθως προσπαθούν να καλύψουν τα λάθη τους, παρά να τα παραδεχτούν δημόσια (91,7%).
Ποιότητα προγραμμάτων: Ζητούν προβολή περιβαλλοντικών προβλημάτων (91,6%) και πληροφόρηση για πιο υπεύθυνες πρακτικές παραγωγής και κατανάλωσης (90,6%).
Θέλουν ποιότητα
Η Ξένια Κούρτογλου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Focus Bari και μέλος ινστιτούτου Επικοινωνίας παρουσίασε την ενότητα «Ο Έλληνας και τα ΜΜΕ - Εξέλιξη - Σχέση - Εικόνα». Εκεί προέκυψαν άλλα αποτελέσματα:
Τρεις στους τέσσερις πολίτες (73%) θεωρούν ότι «σήμερα, δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό πότε οι ειδήσεις στην TV είναι ακριβείς και αμερόληπτες και πότε δεν είναι».
Το κοινό ζητά σύντομα και περιεκτικά δελτία ειδήσεων, μείωση του «κιτρινισμού» και της εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου, αντικειμενικότητα στην παρουσίαση, και έμφαση στις τοπικές κοινωνίες (περίπου 20%).
Το ραδιόφωνο και το ανερχόμενο Ιnternet παρουσιάζουν τον ψηλότερο βαθμό ικανοποίησης και γενικότερα την καλύτερη εικόνα (αξιοπιστίας, επαγγελματισμού, προόδου).
Δυσαρεστημένοι
Το 54% δηλώνει πολύ ως αρκετά δυσαρεστημένο από το σύνολο των ΜΜΕ.
Το 46% δηλώνει πολύ ως αρκετά ικανοποιημένο.
Από τους δυσαρεστημένους, οι δύο στους τρεις αποδίδουν την ευθύνη και στους ιδιοκτήτες και στους δημοσιογράφους, αλλά (ποσοστό 30% των δυσαρεστημένων ή 16% επί του συνολικού κοινού) ακόμη και στο ίδιο το κοινό που τα επιλέγει.
Σημαντικά και τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «ΜΜΕ και Παρούσα Συγκυρία» που παρουσίασε ο Δημήτρης Α. Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος MRB Hellas, μέλος Επιτροπής Ερευνών Ινστιτούτου Επικοινωνίας.
Προκύπτουν τα εξής:
Σύμφωνα με την έρευνα, το 86,1% ζητά αξιόπιστες ειδήσεις και ποιοτικά προγράμματα ζητά το 85,2%. Φαίνεται πως όλοι αυτοί με τα μηχανάκια της AGB, δεν πήραν μέρος στις συγκεκριμένες έρευνες. Διαφορετικά δεν καταλαβαίνω πού πήγαν όλοι αυτοί, οι οποίοι δίνουν τηλεθέαση στα πρωινάδικα και τις μεσημεριάτικες εκπομπές κοινωνικής κριτικής.
Όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσίασε η επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Μπέττυ Τσακαρέστου, οι Έλληνες πολίτες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που έχουν τα ΜΜΕ στη δημόσια ζωή και την κοινωνία σε ποσοτό 90,5%. Προτάσσουν ως πολύ σημαντικό το θέμα της υπευθυνότητας των ΜΜΕ απέναντι στην κοινωνία σε ποσοστό 95,7%.
Μεροληψία: Τρομακτικά μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι μπορούν να καταλάβουν πότε οι ειδήσεις είναι ανακριβείς και μεροληπτικές (91,8%).
Ευθύνη: Ρίχνουν την ευθύνη, για την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΕ και στους δημοσιογράφους. Θεωρούν ότι οι δημοσιογράφοι ελάχιστα πιέζουν ώστε τα ΜΜΕ να γίνουν πιο υπεύθυνα στη λειτουργία τους, σε ποσοστό 81,1%.
Αυτορύθμιση: Πολλοί (76,6%) είναι αυτοί που αμφισβητούν ότι τα ΜΜΕ αποτελούν έναν ανεξάρτητο θεσμό, ο οποίος θα πρέπει μόνος του να αυτορυθμίζεται μέσα από ένα κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Παραδοχή: Μόλις ένας στους δέκα πιστεύει ότι τα ΜΜΕ παραδέχονται τα λάθη τους. Οι υπόλοιποι υποστηρίζουν ότι τα ΜΜΕ, Τύπος και τηλεόραση, συνήθως προσπαθούν να καλύψουν τα λάθη τους, παρά να τα παραδεχτούν δημόσια (91,7%).
Ποιότητα προγραμμάτων: Ζητούν προβολή περιβαλλοντικών προβλημάτων (91,6%) και πληροφόρηση για πιο υπεύθυνες πρακτικές παραγωγής και κατανάλωσης (90,6%).
Θέλουν ποιότητα
Η Ξένια Κούρτογλου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Focus Bari και μέλος ινστιτούτου Επικοινωνίας παρουσίασε την ενότητα «Ο Έλληνας και τα ΜΜΕ - Εξέλιξη - Σχέση - Εικόνα». Εκεί προέκυψαν άλλα αποτελέσματα:
Τρεις στους τέσσερις πολίτες (73%) θεωρούν ότι «σήμερα, δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό πότε οι ειδήσεις στην TV είναι ακριβείς και αμερόληπτες και πότε δεν είναι».
Το κοινό ζητά σύντομα και περιεκτικά δελτία ειδήσεων, μείωση του «κιτρινισμού» και της εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου, αντικειμενικότητα στην παρουσίαση, και έμφαση στις τοπικές κοινωνίες (περίπου 20%).
Το ραδιόφωνο και το ανερχόμενο Ιnternet παρουσιάζουν τον ψηλότερο βαθμό ικανοποίησης και γενικότερα την καλύτερη εικόνα (αξιοπιστίας, επαγγελματισμού, προόδου).
Δυσαρεστημένοι
Το 54% δηλώνει πολύ ως αρκετά δυσαρεστημένο από το σύνολο των ΜΜΕ.
Το 46% δηλώνει πολύ ως αρκετά ικανοποιημένο.
Από τους δυσαρεστημένους, οι δύο στους τρεις αποδίδουν την ευθύνη και στους ιδιοκτήτες και στους δημοσιογράφους, αλλά (ποσοστό 30% των δυσαρεστημένων ή 16% επί του συνολικού κοινού) ακόμη και στο ίδιο το κοινό που τα επιλέγει.
Σημαντικά και τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «ΜΜΕ και Παρούσα Συγκυρία» που παρουσίασε ο Δημήτρης Α. Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος MRB Hellas, μέλος Επιτροπής Ερευνών Ινστιτούτου Επικοινωνίας.
Προκύπτουν τα εξής:
- Τα κρατικά κανάλια εισπράττουν την υψηλότερη ικανοποίηση (65%)
- Η Ιδιωτική Τηλεόραση εισπράττει τη χαμηλότερη ικανοποίηση (-66,2%).
- Οι πολίτες ηλικίας μεγαλύτερης των 35 ετών αξιολογούν πιο θετικά τα κρατικά κανάλια σε σχέση με τον μέσο Έλληνα.
- Οι νεαρότεροι τηλεθεατές, ηλικίας 13-24 ετών, αξιολογούν θετικότερα την ιδιωτική τηλεόραση.
- Οι ακροατές ηλικίας 13-17 ετών, αλλά και 25-44 ετών τοποθετούνται θετικότερα του μέσου όρου υπέρ του ραδιοφώνου.
- Το ίδιο συμβαίνει για τις εφημερίδες μεταξύ των αναγνωστών ηλικίας 25-34 ετών
- Οι πολίτες με πανεπιστημιακή μόρφωση είναι αυστηρότεροι κριτές των ΜΜΕ
- Πιο επιεικείς είναι εκείνοι με καθόλου μόρφωση ή μόρφωση δημοτικού
- Στις ηλικίες 18-44 ετών λέξεις που χαρακτηρίζουν τα ΜΜΕ είναι «ο κορεσμός» και «ο συμβιβασμός»
- Στις ηλικίες 25-34 ετών λέξη που χαρακτηρίζει τα ΜΜΕ είναι "η συγκάλυψη"
- Στις ηλικίες 45+ λέξεις που χαρακτηρίζουν τα ΜΜΕ είναι «η συντροφιά" και "η παρέα»
Το τελευταίο είναι σε συγχρονισμό με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περίοδος ανέδειξε με ποσοστό συμφωνίας 71% ότι υπάρχει «αθέμιτη εμπλοκή συγκεκριμένων ΜΜΕ στην υπόθεση Ζαχόπουλου».
Δημοσίευση σχολίου